گردشگری و سلامت حلال

حلال مدتور مرجع گردشگری و سلامت (مدیکال توریسم) حلال، گردشگری و سلامت مسلمان حلال مدیکال توریسم | تسهیلگر گردشگری و سلامت

گردشگری و سلامت حلال

حلال مدتور مرجع گردشگری و سلامت (مدیکال توریسم) حلال، گردشگری و سلامت مسلمان حلال مدیکال توریسم | تسهیلگر گردشگری و سلامت

درمان های ناباروری و نازایی

ناباروری، و یا عقیم بودن به عدم ناتوانی در تولید مثل گفته می‌شود که در بیشتر جانداران از جمله گیاهان و حیوانات وجود دارد.. سازمان بهداشت جهانی ٌWHO، ناباروری را یک بیماری سیستم تولید مثل می‌داند، که به عدم ناتوانی یک زوج در باردار شدن پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری از بارداری نامیده می شود.
ناباروری یکی از مشکلات زوج‌ها هست. این مشکل در انسانها و حتی حیوانات وجود دارد.
ناباروری می تواند علل مربوط به زن یا مرد یا هر دو باشد. حدود 40% از مشکلات نازایی مربوط به مردان، 40% مربوط به زنان و حدود10% مربوط به هر دو است. در حدود 10% از زوج ها نیز عامل ناباروری مشخص نیست.به عبارت دیگر در این زوج ها با توجه به انجام آزمایش های موجود مشکلی ندارند ولی به علل نامشخصی بچه دار نمی شوند.

ناباروری علل مختلفی دارد و در بسیاری از زوج‌های نابارور ممکن است چند عامل به‌طور هم‌زمان در آن نقش داشته باشند. ناباروری ممکن است به دلیل مشکلات مردان (ناباروری مردان: Male Infertility)، مشکلات زنان (ناباروری زنان: Female Infertility) و یا بدون دلیل و توجیه مشخصی (ناباروری‌های توجیه نشده: Unexplained Infertility) باشد.خوشبختانه با پیشرفت آگاهی، علم و تکنولوژی و با کمک‌گیری از دستاوردهای پزشکی آن امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که بی‌بهره مانده و نتواند به آرزوی داشتن فرزند جامه عمل بپوشاند.
امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات ناباروری و نازایی با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌شود. درمان‌های دارویی در کنار روش‌های کمک‌باروری (ART) این شانس را برای بسیاری از زوج ها ایجاد کرده است که با وجود مشکلات ناباروری بتوانند باردار شوند. این مطلب می‌تواند

انواع روش های درمان ناباروری و نازایی

برای درمان ناباروری با توجه به علت اصلی ناباروری، گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. درمان‌ها معمولاً با روش‌هایی که ریسک تهاجمی کمتر دارد شروع می‌شود و در صورت عدم نتیجه مشاعد سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پزشک با مشاهده آزمایش‌های زوجین، مشاوره های لازم را برای انتخاب بهترین روش درمانی کمک باروری (ART) در اختیار آنها قرار خواهد داد.
بعضی از روش‌های درمان نازایی و کمک باروری (ART) بطور مفصل در زیر معرفی شده است:

ناباروری در ایران

تحقیقات انجام شده در کشور نشان می‌دهد که از هر ۶ زوج که تصمیم به بچه دار شدن می‌گیرند یک زوج صاحب فرزند نمی‌شود. آمارها از وجود بیش از سه میلیون زوج نابارور در ایران خبر می‌دهند. مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان مطلب فوق افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۳۰ هزار در کشور تولد صورت گرفت و ۲۵۰ هزار مورد سقط جنین رخ داده‌است که آمار سقط جنین روند نزولی را طی می‌کند. پیشگیری از ناباروری ثانویه در دستور کار است تا عواملی که موجب ناباروری می‌شوند رفع شده و افراد نابارور صاحب فرزند شوند.

هزینه درمان ناباروری در ایران

روش‌های IVF و IUI در ایران برای درمان ناباروری رواج دارد که هزینهٔ انجام آن‌ها در مراکز دولتی با ۸۵٪ تخفیف نسبت به گذشته انجام می‌شود. اما در مراکز خصوصی یا مراکزی که از این قرارداد تبعیت نمی‌کنند هزینهٔ هربار انجام IVF به علاوهٔ دارو، از 3میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۸میلیون تومان در سال ۹۶ است. هزینهٔ IUI هم بین ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان می‌تواند متغیر باشد.



گردشگری و سلامت حلال | حلال مدتور

حلال مدتور (گردشگری و سلامت حلال)

سه حوزه فعالیت در زمینه گردشگری سلامت حلال مدتور، گردشگری طبیعت درمانی Curative Tourism ، گردشگری پزشکی Medical Tourism ، گردشگری تندرستی Wellness Tourism می باشد.

هدف از تاسیس استارتاپ حلال مدتور دروحله اول معرفی پتانسیل های گردشگری و ساختار و تجهیزات درمانی کشور و سپس پوشش مناطق و کشورهای مسلمان نشین جهت ارائه خدمات با کمترین هزینه و بهترین کیفیت و امکانات می باشد.

با توجه به پتانسیل بالای منابع توریسم و گردشگری شمال کشور و همچنین وجود متخصصان و مراکز خدمات درمانی با تجهیزات و کیفیت همتراز با سطح بین الملل ، ما را بر آن داشت که جهت خدمت رسانی در حوزه گردشگری سلامت بر روی جمعیت بالقوه 1?5 میلیاردی مسلمانان در دنیا تمرکز کرده و بازار جدید با گستردگی خیلی زیاد رو برای خود مد نظر داشته باشیم.

مهمترین رویکرد گردشگری و سلامت حلال (حلال مدتور) معرفی کشور با امکانات گردشگری و درمانی و ارائه خدمات حلال در حوزه گردشگری سلامت می باشد. البته کشورهایی از قبیل اندوزی، ترکیه از چند سال اخیر در حال برنامه ریزی برای بازار هدف گردشگری سلامت حلال هستند که ما در کشور عزیزمان ایران با یک برنامه ریزی مدون 5 ساله میتوانیم با معرفی پناسیل های گردشگری، درمانی و پزشکی بعنوان یک رقیب جدید ولی با قدمت چند هزارساله در حوزه پزشکی، کشورهای فعال رو به چالش دعوت کنیم. از مهم ترین مزیت های رقابتی گردشگری و سلامت حلال در ایران با کشورهای توسعه یافته در این صنعت به موارد زیر اشاره کرد.

هزینه درمان و خدمات پزشکی ارزان (ارزش کمتر ریال نسبت به دلار)

در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات تشخیصی، بهداشتی و درمانی مدرن

متخصصان با تجربه ملی و توانایی‌های بین‌المللی

وجود مراکز درمانی متعدد تخصصی و فوق تخصصی در سطح بین‌المللی

زیرساخت‌های فیزیکی (مراکز درمانی مجهز و مراکز تحقیقاتی و مکان‌های گردشگری)

شهرت جهانی پزشکان ایرانی به ویژه در کشورهای منطقه

دستیابی ایران به توفیقات جدید در عرصه پزشکی

محیط فرهنگی مذهبی مناسب برای کشورهای مسلمان

همچنین از مهترین توانمندی‌های ایران برای صنعت گردشگری سلامت جذب در حوزه بیماران بین الملل و همچنین گردشگری به موارد زیر اشاره کرد.

ارائه آخرین و جدیدترین طرح درمانی به بیماران

درمان توسط بهترین و متخصص‌ترین پزشکان

برخورداری از با کیفیت‌ترین تجهیزات و تأسیسات پزشکی

انجام بهترین و پیشرفته‌ترین جراحی‌های دنیا

عدم سردرگمی بیماران در هنگام ورود به ایران و طول درمان در ایران

بهره‌مندی از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی، تاریخی و زیارتی در طول اقامت درمانی

برخورداری از بهترین اخلاق و منش و میهمان نوازی ایرانیان که پیام آور صلح و امنیت جهانیان است

استفاده از تورهای سلامت که به صورت آب درمانی، ماساژ درمانی، لجن درمانی و سفر به شهرک‌های سلامت برگزار می‌شود

متاسفانه و یا خوشبختانه استارتاپ ما با چالش کرونا کویید 19 شروع شد. در شروع کار و قبل از راه اندازی و جذب، کرونا ویروس نه تنها شرکت های فعال در زمینه گردشگری و سلامت بلکه تقریبا اقتصاد دنیا رو به تعطیلی کشاند و این موضوع می توانست برای ما یک فرصت برای تبدیل ایده به کسب و کار باشد و ما در این مدت بر آن شدیم زیرساخت های دیجیتال مارکتینگ خود رو قویتر کنیم.

لقاح خارج رحمی و یا IVF

لقاح خارج رحمی و یا IVF لقاح خارج رحمی IVF مخفف کلمه In Vitro Fertilization می‌باشد که به معنای لقاح خارج رحمی است. IVF مانند IUI و میکرواینجکشن از روش‌های کمک باروری (ART) هستند. ولی برخلاف آی یو آی (IUI) که در آن اسپرم‌های مرد توسط لوله‌ای وارد رحم خانم می‌شوند، در IVF و ICSI تخمک خانم با اسپرم مرد در خارج از بدن و در محیط آزمایشگاه با هم ترکیب شده و پس از لقاح، جنین حاصله در داخل رحم خانم گذاشته می‌شود.

 چه زمانی استفاده از روش لقاح خارج رحمی IVF توصیه می شود :

  •  مشکلات تخمک گذاری
  •  اختلال در رحم یا لوله های رحم
  •  آندومتریوز
  •  کم بودن تعداد اسپرم های مرد 
  •  ناتوانی اسپرم مرد جهت باقی ماندن در مخاط گردن رحم زن و نفوذ به تخمک 
  •  وجود بعضی پادتن ها در بدن که اسپرم مرد یا تخمک زن را در معرض آسیب قرار می دهند. 

 IVF شامل چه مراحلی هستند؟ 

 به‌طور‌کلی می‌توان عمل ICSI را به پنج مرحله تقسیم کرد: 

  •  مرحله اول: تحریک تخمک‌گذاری
  •  مرحله دوم: جمع‌آوری تخمک‌ها 
  •  مرحله سوم: تهیه و آماده‌سازی اسپرم 
  •  مرحله چهارم:‌ لقاح و رشد جنین در محیط آزمایشگاه 
  •  مرحله پنجم: انتقال جنین به داخل رحم  


تحریک تخمک‌گذاری: پس از بررسی هورمونی و انجام سونوگرافی برای بررسی وضعیت و عملکرد تخمدان‌ها در روز سوم قاعدگی، پزشک داروی تحریک تخمک‌گذاری تجویز می‌کند. در دورۀ مصرف این داروها، به طور منظم باید سونوگرافی انجام شود تا واکنش تخمدان‌ها بررسی شود و در صورت تحریک بیش از حد تخمدان‌ها، اقدام درمانی لازم انجام شود. زمانی که فولیکول‌ها به اندازۀ مناسب رسید، آمپول HCG تزریق می‌شود تا تخمک‌ها آزاد شوند. حدود دو تا سه روز بعد از تزریق باید عمل تخمک‌گیری انجام شود.

 جمع آوری تخمک یا پانکچر: در روز عمل تحت بی‌حسی یا بیهوشی خفیف و کوتاه‌مدت با استفاده از سونوگرافی واژینال، پزشک با ابزار مخصوص مایع فولیکولی حاوی تخمک را برمی‌دارد و به آزمایشگاه جنین‌شناسی می‌فرستد. در همان روز نمونۀ مایع منی نیز از آقایان گرفته می‌شود و برای جداسازی و شستشوی اسپرم به آزمایشگاه جنین‌شناسی فرستاده می‌شود.

 تهیه و آماده‌سازی اسپرم: صبح روز جمع‌آوری تخمک‌ها، مایع منی از همسر بیمار تهیه و پس از شستشو و آماده‌سازی، اسپرم‌های سالم و بسیار فعال جدا می‌شوند.

 لقاح و رشد جنین در محیط آزمایشگاه در آزمایشگاه جنین‌شناسی کیفیت تخمک‌ها و اسپرم‌ها بررسی می‌شود و در صورت تأیید، وارد مرحلۀ لقاح آزمایشگاهی می‌شوند. در گذشته، اسپرم و تخمک را در محیط آزمایشگاهی مخصوص قرار می‌دادند تا اسپرم تخمک را بارور کند و مراحل تقسیم سلولی و تشکیل جنین آغاز شود. امروز اغلب از روش میکرواینجکشن یا تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم استفاده می‌شود. یعنی اسپرم را به‌طور مستقیم داخل سیتوپلاسم تخمک تزریق می‌کنند. این روش به ویژه در مواردی که تعداد اسپرم کم است، بسیار مفید است. پس از تقسیم سلولی و تشکیل جنین، اگر تعداد جنین‌ها زیاد بود، در صورت درخواست زوجین، جنین‌های مازاد فریز می‌شوند تا در سیکل‌های بعدی درمان استفاده شوند یا اگر زوجین هر زمانی خواستند، آن‌ها را اهدا کنند.

 انتقال جنین به داخل رحم: ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از تشکیل جنین یا جنین‌ها، عمل انتقال انجام می‌شود. این عمل نیازی به بیهوشی ندارد و جنین یا جنین‌ها (حداکثر ۳ جنین) با کاتتر (نوعی ابزار سوزن‌مانند باریک و بلند) به داخل رحم خانم منتقل می‌شوند. یک تا دو ساعت پس از انتقال خانم مرخص می‌شود و باید منتظر ماند تا جنین مراحل لانه‌گزینی در رحم را طی کند. ده تا دوازده روز پس از انتقال، با انجام آزمایش بتا ( تست BHCG) می‌توان فهمید که آیا بارداری رخ داده است یا نه. در این مدت نیازی به استراحت مطلق نیست، فقط باید از فعالیت سخت و سنگین پرهیز کرد و استرس را از خود دور کرد. 

میزان موفقیت در لقاح خارج رحمی IVF : لقاح مصنوعی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و تفاوت این روش‌ها به دلیل تفاوت در انجام هریک از مراحل بالاست. میزان موفقیت لقاح خارج رحمی (IVF) به عوامل مختلفی از جمله سن زوجین و نیز درجه سلامت تولید مثلی آنها رابطه مستقیمی دارد. میزان باروری زنان با افزایش سن کاهش می‌یابد. هر چه سن کمتری داشته باشید احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود. بر اساس مطالعات انجام شده میزان موفقیت IVF بر روی زنانی که قصد بارداری به روش لقاح مصنوعی با استفاده از تخمک‌های خود داشته‌اند، به صورت زیر می‌باشد: 

  •  40-45 درصد برای زنان زیر 35 سال 
  •  30-35 درصد برای زنان بین 37-35 سال
  •  20-27 درصد برای زنان بین 40-38 سال
  •  15-10 درصد برای زنان بالاتر از 40 سال

حلال مدتور

خدمات درمانی حلال

مرکز گردشگری سلامت حلال، تسهیلگر خدمات درمانی برای شاخه های ناباروری، ارتوپدی، قلب و عروش، دندان پزشکی، جراحی های زیبایی و چشم پزشکی در ایران .
این مرکز با همکاری بیمارستان و کلینک های برتر کشور در حال خدمت رسانی بصورت VIP به بیماران بین الملل می باشد.

بهترین جراحان، متخصصان و برترین بیمارستان و کلینیک ها با بروز ترین تجهیزات دنیا با عادلانه ترین قیمت در ایران، قدم به قدم در کنار شما با خدمات اخذ بلیط، ویزا، اقامت، حمل و نقل و مترجم آماده خدمت رسانی هستند.


جراحی های تخصصی ارتوپدی

درمان های ناباروری و نازایی

جراحی های تخصصی قلب و عروق

خدمات دندانپزشکی

جراحی های زیبایی و پلاستیک

خدمات چشم پزشکی


ایران یکی از موفق ترین کشورها در زمینه ارائه درمان های ناباروری ، جراحی قلب ، جراحی های ارتوپدی و درمان انواع مختلف سرطان ها و موارد دیگر است. بیمارستان ها و کلینیک های مدرن با فناوری های پیشرفته ، همراه با پزشکان و جراحان مجرب ، ایران را در کانون توجه جهان پزشکی قرار داده اند. حلال مدتور تاکنون میزبان بیماران از حدود 30 کشور از جمله ایالات متحده ، انگلیس ، آلمان ، کانادا و خاورمیانه است.